Evanghelizarea prin internet are efecte reale, peste jumătate dintre persoanele care au hotărât să Îl recunoască şi să-L accepte pe Iisus ca Domn al vieţii lor, datorită evanghelizărilor online, comunicând mai departe, în mediul virtual, credinţa lor.
Global Media Outreach a realizat şi a publicat un studiu intitulat „Christian Growth Index”, la care au participat peste 100.000 de persoane din întreaga lume. Scopul studiului a fost să observe dacă misiunea creştină prin intermediul internetului are efecte pe termen lung.
Peste 50% dintre respondenţi au declarat că le-au vorbit altora de cel puţin 3 ori despre credinţa lor şi despre valorile creştine. Alţi 37% dintre respondenţi au mărturisit că le-au vorbit altora cel puţin o dată sau de două ori despre propria credinţă, după momentul convertirii.
Studiul a arătat că 34% dintre cei convertiţi la creştinism prin intermediul internetului obişnuiesc să citească zilnic din Biblie. Aproape jumătate dintre respondenţi au spus că îşi iau zilnic cel puţin 10 minute pentru a se ruga.
„Aceste descoperiri sunt remarcabile pentru că ne arată că evanghelizarea online nu conduce doar la o decizie de moment şi că oamenii continuă să crească în credinţa lor după ce şi-au anunţat decizia” de a se converti, a declarat Walt Wilson, fondatorul organizaţiei Global Media Outreach. Acesta a mai subliniat că studiul arată că evanghelizarea online este, „în mod real, eficientă şi măsurabilă”.
Global Media Outreach este o organizaţie care foloseşte internetul şi alte tehnologii moderne de comunicare pentru a transmite mesajul Evangheliei cât mai multor persoane din întreaga lume.
GMO a expus o serie de mituri cu privire la evanghelizarea online. În primul rând, a atras atenţia asupra ideii că oamenii care sunt preocupaţi de spiritualitate nu ar căuta răspunsuri pe internet. De fapt, zilnic, milioane de utilizatori accesează informaţii despre diverse religii, despre New Age, horoscoape, etc. Unii dintre aceştia caută răspunsurile religiei creştine.
Al doilea mit ar fi că un misionar creştin trebuie să se întâlnească faţă în faţă cu persoanele cărora le vorbeşte despre credinţa sa. În realitate, sunt mulţi creştini care răspund la întrebări despre credinţa lor, în mediul virtual. Un al treilea mit vizează răspunsul celor care îi spun „DA” lui Iisus în mediul online, şi despre care unii critici spun că nu se ştie cât de real este. Studiul realizat de GMO arată că există convertiri prin intermediul internetului. În acelaşi timp, veridicitatea convertirii unei anumite persoane depinde în ultimă instanţă de cel care a decis să devină creştin.
Surse: The Christian Post, Global Media Outreach noteaza revista semneletimpului.