Asadar, faptul ca am promovat o carte arminianista nu este – in cultul baptist roman – o erezie. Pentru un calvinist strict, arminianimsul este o erezie, dar calvinistul este liber sa creada ce vrea si sa scrie ce vrea, fara ca aceasta sa ne deranjeze pe noi.
Ceea ce deranjeaza este neadevarul si acuzatiile nedrepte. Baietelul acesta ma acuza de pelagianism si acesta este un neadevar, prin care mi se face o nedreptate.
Pelagius a trait pe la anul 400 dupa Cristos si a predicat la Roma ca fara sfintenia vietii nimeni nu va vedea pe Dumnezeu. Atata spun eu despre Pelagius, si pana aici Pelagius este dupa cuvantul lui Dumnezeu, care spune ca „fara sfintenie nimeni nu va vedea pe Dumnezeu” (Evrei 12:14).
Greseala lui Pelagius a constat in modul in care si-a argumentat pozitia. Adversarii lui isi scuzau trairea in pacat prin faptul ca de la Adam incoace nimeni nu mai poate fi sfant. Pelagius a sarit la cealalta extrema si a spus ca pacatul lui Adam nu l-a afectat decat pe el insusi si ca fiecare om se naste liber de orice poluare a pacatului. In aceasta a gresit el si pentru aceasta a fost declarat eretic.
Asadar, erezia lui Pelagius n-a constat in credinta lui ca poti sa traiesti o viata sfanta aici pe pamant, ci in lucrurile pe care le-a afirmat el despre consecintele neascultarii de catre primii oameni a poruncii lui Dumnezeu.
In Prefata mea la cartea „Chemati sa fie sfinti”, scriu urmatoarele despre consecintele pacatuirii lui Adam si a Evei:
„Neascultarea primilor oameni a dus la alungarea lor din Gradina, la o vizibila separare a lor de Dumnezeu, dar aceasta neascultare a avut si efecte interioare, in fiinta sau in structura oamenilor. In primul rand, omul nu numai ca a comis pacat, ci pacatul a intrat in om ca o pervertire si ca o perversiune. Aceasta „stricare” este descrisa in Geneza 6:5 prin urmatoarele cuvinte: „Domnul a vazut ca rautatea omului era mare pe pamant si ca toate intocmirile gandurilor din inima lui erau indreptate in fiecare zi numai spre rau.” In al doilea rand, separarea de Dumnezeu a echivalat cu o „moarte”, in sensul ruperii omului de Sursa vietii. In sensul acesta, foarte real, in ziua in care a mancat din pomul cunoasterii binelui si raului, omul a murit!” (pag. X).
Cu ceea ce am scris aici, eu arat clar ca nu sunt un pelagianist!
Citeste continuarea articolului »
PELAGIANÍSM s.n. Doctrină eretică creștină care nega urmările păcatului originar, susținând că oamenii pot săvârși binele și fără grația divină. [Pron. -gi-a-. / < fr. pélagianisme].
ARMINIANÍSM s. n. doctrină protestantă fundată de episcopul olandez Arminius, care combătea rigorismul calvinist. (după fr. arminisme)
CALVINÍSM s.n. Cult religios protestant, întemeiat în sec. XVI de Calvin, care eliminaă complet ceremoniile și reduce sfintele taine la botez și cuminecătură, sub steagul căruia burghezia dintr-o serie de țări vest-europene a luptat în sec. XVI și XVII împotriva aristocrației feudale și catolicismului. [Cf. fr. calvinisme].
Din pacate oameni de felul acesta sunt, si sunt prea multi, si mai grav e cand noi care ar trebui sa ne dam seama ca suntem dusi in eroare de un tanar care abia a invatat (doar) sa cunoasca alfabetul se ridica in picioare ca sa murdareasca cu noroi pe cei care au devenit PROFESORI, nu din meritul lor ci din mila lui DUMNEZEU, care le-a descoperit adevarurile Biblice, nu luam nici o masura. Personal nu cunosc pe fratele IOSIF TON dar mi-este indeajuns sa-l ascult si ma simt de parca l-as cunoaste de o viata. Doar o persoana fara caracter si fara minte (in termeni Biblici NEBUN ) poate sa acuze fara sa stie ce acuza sau acuza lui ce sens are. Daca acest tanar s-ar uita putin in dictionar, din cand in cand ... . Cat despre el sa aiba mila bunul DUMNEZEU! Iar frate TON capul sus si ochii atintiti la cununa care va asteapta.
Sa nu fim oameni superficiali si sa nu gandim fireste... Dumnezeu in Biblie de multe ori a ales lucrurile "mici" ale lumii ca sa le faca de rusine pe cele mari... Etica crestina cere ca intreaga controversa sa fie publicata si fiecare sa judece in lumina Scripturii aceasta neintelege... Oricum, felul in care se exprima fratele Ton cu expresia aceasta "baietas" mi se pare foarte fireasca... Ma mir cum de un om asa de intelept (in ochii oamenilor) asa cum e vazut fratele Ton mai recurge la tehnica aceasta "ad hominum"... E tipic omului firesc sa incerce sa-si saboteze adversarii pentru a se inalta pe sine... O tactica nu prea subtila de a spune oamenilor ca dumnealui, frate Ton, e batran si din cauza batranetii dumnealui e de neconceput ca cineva sa-i atraga atentia sau sa-l traga la raspundere...
http://trezirespirituala.files.wordpress.com/2010/03/iosif-ton-si-pelagianismul.pdf
Imi doresc fierbinte ca cei care il lauda pe dl Ton, sa citeasca articolul de mai sus IN TOTALITATE si sa explice de ce prefera parerile personale ale Dl Ton, versetelor biblice pe care "baietzelul" le citeaza intr-un mod asa de clar. Va indemn cu toata dragostea, sa nu va informati din ceea ce scrie x si y, ci sa studiati ceea ce Scriptura, Biserica si Istoria Bisericii au sustinut in mod real de-a lungul secolelor.
Pentru oricine este familiar cu erezia lui Pelagius, citatul dl Ton despre "alunecarea" sau "impiedicarea" lui Adam si a Evei, se califica in mod clar ca o flagranta erezie (pelegianism). Asa cum se subliniaza in lincul mai sus amintit, argumentul dl Ton se sprijina pe opinia dumnealui, traditie (incompleta) si nu pe Biblie. Aceasta din urma afirma clar ca prin Adam a intrat moartea (Romani 5:12,18) ca noi eram morti in pacatele noastre (Col 2:13), ca eram copiii Diavolului (nu niste copii ai Lui Dumnezeu care "alunecasera"), "straini de viata Lui Dumnezeu" (Efes 4:18). Dumnezeu este cel ce initiaza si da putere omului sa primeasca mantuirea (Ioan 6:63,65, 1Cor 2:14-15, 1 Cor 12:3).
Inacuratetea teologica a dl Ton este cutremuratoare. Dumnealui afirma:
"Tanarul de la Oradea face o afirmatie uluitoare: ”Teza fundamentala, legata de posibilitatea atingerii perfectiunii in aceasta viata a fost condamnata ca erezie de catre biserica lui Cristos”.
Trebuie sa-l informez si sa va informez pe toti ca aceasta afirmatie este total neadevarata. Daca ar fi asa, primul eretic ar fi Domnul Isus Cristos, care ne-a poruncit sa fim desavarsiti cum Tatal nostru cel ceresc este desavarsit. "
Noi suntem chemati sa fim sfinti si aceasta este o porunca pe care prin puterea si ajutorului Duhului suntem chemati sa o implinim, dar afirmatia ca inca de pe acest pamant noi putem sa fim sfinti este intradevar o erezie. Indemnurile si poruncile cu privire la sfintenie nu arata ABILITATEA omului ci RESPONSABILITATEA lui in fata Lui Dumnezeu. Asta s-a stabilit de vreo 500 de ani in urma .Rolul unui imperativ (o porunca de exemplu) are menirea de a arata care este calea corecta si nu de a sublinia abilitatea celui ce o aude. Abilitatea se arata prin verbe la modul indicativ. Daca ar fi sa urmarim logica dl Ton, insemna ca in Vechiul Testament, omul ar fi fost capabil sa implineasca porunca de a alege viata si nu moartea fara harul Lui Hristos, facand astfel venirea Mantuitorului ne necesara!
Omul nu poate atinge o sfintenie perfecta pe acest pamant ci este chemat sa traiasca in sfintenia ceruta de Dumnezeu (1 Ioan 1:8-10).
Nu vreau sa comentez despre intelegerea Dl Ton cu privire la istoria protestantismului, liberul arbitru, Calvin, Luter etc, pt ca ar dura prea mult.
O sa spun doar ca are lipsuri uriase si contrazice flagrant Scriptura. Deschideti va rog Sfanta Scriptura si cititi pasajele de mai jos fara prejudecati.
Omul nu se naste liber de a alege (Gen 6:5, Rom 3:10-18, Ioan 8:34,36, Rom 6:6,20) ci este mort, rob al pacatului si dusman al neprihanirii. Omul nu poate sa-L aleaga pe El pt ca este mort si Dumnezeu este ce-L ce il aduce la viata si ii da puterea si vointa de a raspunde (Ieremia 32:39,40 si , Efes 2:5, Col 2:13, Dumnezeu da si inima de carne -nasterea din nou - si frica de El, iar noi trebuie sa ne ducem mantuirea la capat (adica sa traimi in frica si sfintenie) pt ca Dumnezeu este Cel ce da si "vointa si infaptuirea" Filip 2:13).
Va invit sa va rugati ca Domnul sa va lumineze si va ajute sa lasati parerile personale si afectiunile pe care le aveti pentru oameni si va ganditi la parerea Scripturii, la afectiunea pe care trebuie sa o avem pentru un Dumnezeu care a mantuit nu niste copiii care "au alunecat", ci niste niste vrajmasi ai Sai, morti si fara nici un merit, si care ne-a lasat in maini o Carte care trebuie sa troneze deasupra unor opinii umane.
Cat priveste afirmatia dl Ton cu privire la apartenenta cultului baptist roman la opinia arminianista (cunoscuta mai peste tot ca fiind semi-pelagiana), as dori sa va amintesc ca baptismul nu s-a nascut la noi in tara si a fost la origine si este (mai peste tot in lume), fidel doctrinelor reformate (Luter, Calvin) in clara opozitie cu ideile arminiene. Cei interesati sa citeasca declaratia de credinta de la Londra din 1689 (actul de nastere al baptismului) o pot face aici:
http://www.scribd.com/doc/33812914/Marturisirea-de-credinta-baptista-1689
http://www.voxdeibaptist.org/1689_londra.htm
Apropos, dl Ton (care se declara un adevarat baptist) ar face bine sa citeasca (mai jos in engleza si apoi tradus in romana) ce zice un adevarat baptist pe numele de CH Spurgeon (cunoscut ca "Printul Predicatorilor"):
""The old truth that Calvin preached, that Augustine preached, that Paul preached, is the truth that I must preach to-day, or else be false to my conscience and my God. I cannot shape the truth; I know of no such thing as paring off the rough edges of a doctrine. John Knox's gospel is my gospel. That which thundered through Scotland must thunder through England again."—C. H. Spurgeon"
Tradus:
"Adevarul stravechi pe care Calvin l-a predicat, pe care Augustin l-a predicat, pe care Pavel l-a predicat, este adevarul pe care trebuie sa il predic azi, altfel as fi fals in constiinta mea si fata de Dumnezeu. Nu pot modifica adevarul; nu cred in a ciopli marginile mai dure (greu de inteles) ale unei doctrine. Evanghelia Lui John Knox este evanghelia mea. Ceea ce a tunat in Scotia trebuie sa fie proclamat si Anglia din nou" - CH Spurgeon
Si mai ales (cititi mai jos si in romana):
"I have my own private opinion that there is no such thing as preaching Christ and Him crucified, unless we preach what nowadays is called Calvinism. It is a nickname to call it Calvinism; Calvinism is the gospel, and nothing else. I do not believe we can preach the gospel, if we do not preach justification by faith, without works; nor unless we preach the sovereignty of God in His dispensation of grace; nor unless we exalt the electing, unchangeable, eternal, immutable, conquering love of Jehovah; nor do I think we can preach the gospel, unless we base it upon the special and particular redemption of His elect and chosen people which Christ wrought out upon the cross; nor can I comprehend a gospel which lets saints fall away after they are called, and suffers the children of God to be burned in the fires of damnation after having once believed in Jesus. Such a gospel I abhor." - CH Spurgeon
Tradus:
"Este parerea mea personala ca nu exista o predicare a Lui Hristos crucificat, decat daca predicam ceea ce in zilele noastre se numeste Calvinism. Cuvantul “Calvinism” este doar o denumire (porecla). Clavinismul este Evanghelia si nimic mai mult. Nu cred ca putem predica Evangheliza, fara a predica justificarea prin credinta, fara fapte; sau suveranitatea Lui Dumnezeu in revarsarea harului Sau; sau daca nu inaltam dragostea cuceritoare, neschimbata, eterna si imuabila (permanenta) a Lui Iehova care ne-a ales; nu cred ca putem predica Evanghelia fara a o baza pe rascumpararea particulara si speciala a alesilor Sai pe care Hristos a dobandit-o pe cruce; nu pot sa inteleg o Evanghelie care lasa pe sfinti sa cada dupa ce i-a chemat si permite ca sa fie arsi in focul vesnic dupa ce au crezut in Isus. O astfel de Evanghelie eu urasc.” CH Spurgeon.
Daca e sa ma uit la Biblie, oameni, istorie si lucrare eu aleg Biblia si pe fr Spurgeon.
Dumneavoastra ce alegeti?