Uniunea Baptista raspunde scrisorii Fratelui Paul Negrut
Adăugată de user necunoscut in 05/01/2010, citită de 4.286 ori
Autor: CrestinulAzi.ro, Categorie: Diverse
Uniunea Baptista raspunde scrisorii Fratelui Paul Negrut
Clarificari aduse de catre conducerea Cultului Crestin Baptist din Romania fata de scrisoarea deschisa adresata de fratele Paul Negrut bisericilor din Uniune.

Conducerea Cultului Crestin Baptist din Romania doreste sa clarifice unele aspecte exprimate ambiguu in scrisoarea deschisa, adresata bisericilor din Uniunea Baptista, de catre fratele Paul Negrut, la sfarsitului anului 2009. 1. Comunicatele Uniunii Baptiste publicate prin “Stiri Baptiste” informeaza cu privire la deciziile importante luate de catre Consiliul Uniunii. Conducerea prezenta a Cultului si-a propus sa slujeasca cu mai multa transparenta bisericile pe care le reprezinta. Din acest motiv inca de la inceputul acestui mandat s-a stabilit ca deciziile Consiliului Uniunii, care privesc viata tuturor bisericilor baptiste, sa fie facute publice.

2. Afirmatia ca discutarea acceptarii subventiilor de la stat a fost propusa de Presedintele Cultului nu este adevarata. Discutarea problemei a avut loc la solicitarea Secretariatului de Stat pentru Culte in mai multe randuri deoarece mai multe biserici din Uniune au acceptat deja bani de la stat in ultimii ani. Decizia a fost luata de catre Consiliului Uniunii ca raspuns la aceste solicitari desi Conducerea Cultului nu a facut nici o cerere pentru obtinerea de subventii din partea statului!

3. Cu ocazia votului din Consiliul Uniunii numai 3 dintre cei aproape 40 de membri prezenti la sedinta au votat sa nu se accepte nici un fel de subventii de la stat. Toti ceilalti membri (adica peste 90%) au votat sa se accepte subventii de la stat pentru anumite cauze. Singura diferenta dintre acestia a fost ca, cei mai multi au fost de acord ca sa fie incluse in aceste finantari si subventii pentru reparatii si constructii de cladiri.

4. Afirmatia ca prin aceasta decizie Cultul Baptist se indeparteaza de la invatatura Scripturii nu este intemeiata. Pozitia doctrinara a Cultului Crestin Baptist nu este exprimata de catre o persoana sau prin Statutul Cultului (care a devenit necesar in urma aparitiei Legii cultelor). Intelegerea doctrinara a Cultului Crestin Baptist se bazeaza pe Sfanta Scriptura, asa cum este interpretata aceasta de catre Marturisirea de Credinta. Aceasta prezinta astfel relatia dintre biserica si stat.

XIX. Biserica si statul
Noi credem si marturisim ca autoritatea statului este de la Dumnezeu, fiind imbracata cu putere pentru pastrarea dreptului, ordinii si pedepsirea raufacatorilor, potrivit cu invatatura Cuvantului lui Dumnezeu suntem datori de a ne supune legilor, a ne indeplini indatoririle cetatenesti si a ne ruga pentru toate autoritatile statului.
Tit 3:1 “Adu-le aminte sa fie supusi stapanirilor si dregatorilor…”
Rom. 13:1-7 ” Oricine sa fie supus stapanirilor celor mai inalte caci nu este stapanire care sa nu vina de la Dumnezeu. Si stapanirile care au fost randuite de Dumnezeu…”

1 Pet.2:13,14 “Fiti supusi oricarei stapaniri omenesti si dregatorilor…”

1 Tim.2:1-3 “…rugaciuni…pentru toti cei ce sunt inaltati in dregatorii.”

Invatatura Scripturii afirma ca stapanirile si dregatoriile sunt ingaduite de Dumnezeu, credinciosii trebuie sa se supuna acestora si sa se roage pentru ele. Motivul de nesupunere fata de autoritatea statului este interzicerea inchinarii inaintea lui Dumnezeu si a predicarii Cuvantului lui Dumnezeu.

Domnul Isus Hristos a poruncit urmasilor sai sa isi indeplineasca datoriile pe care le au fata de Cezar asa cum trebuie sa isi indeplineasca datoriile pe care le au fata de Dumnezeu. Apostolul Pavel nu s-a sfiit sa se foloseasca de dreptul sau de cetatean roman la care a apelat cand a fost arestat.

Traim intr-o tara care se bucura de libertate religioasa si in care aceasta este garantata de Constitutie si de Legea Cultelor care afirma ca statul nu se amesteca in treburile bisericilor si este echidistant fata de acestea. Atat timp cat ajutorul oferit de stat nu este conditionat si nu duce la o subjugare a bisericilor la interesele statului, acesta poate fi considerat ca un bine pe care statul vrea sa il ofere cetatenilor sai din bugetul realizat prin colectarea impozitelor de la acestia. Bisericile Baptiste din Romania nu vor renunta niciodata la principiul separarii bisericii de stat si se vor impotrivi oricarei incercari a statului de a se amesteca in treburile interne ale bisericilor.

In aceste vremuri, adevaratul pericol de subordonare il reprezinta implicarea bisericilor in activitatea politica electorala, unde interesele momentului reflecta ideologia partidelor si nu valorile Scripturii. Conducerea Cultului a fost surprinsa sa afle, din materialele publicate, ca doi dintre candidatii la Presedintia Romaniei au fost invitati sa se adreseze studentilor la capela Universitatii Emanuel, chiar in timpul campaniei electorale.

5. Potrivit Statutului Cultului, bisericile baptiste functioneaza pe baza principiului autonomiei bisericii locale. Acest principiu reflecta convingerea Biblica a faptului ca biserica locala are autoritatea de a decide in ce priveste viata comunitatii de credinciosi. Astfel, in acele privinte in care Marturisirea de credinta nu se exprima, exista libertatea bisericii locale de a decide. Daca o problema devine importanta pentru toate bisericile din tara este rolul Consiliului Uniunii sa analizeze lucrurile si sa ofere o solutie statutara.

Conducerea Cultului considera ca bisericile ar trebui sa decida: fie sa nu primeasca nici un fel de subventii (inclusiv pentru educatie, activitati sociale, parcari, iluminat public, constructii, etc) sau, daca bisericile hotarasc sa accepte subventii, decizia cu privire la acestea sa ramana la latitudinea bisericilor locale potrivit principiului autonomiei.

6. Conducerea Uniunii Baptiste a facut de la inceputul mandatului demersurile necesare pentru a obtine deductibilitatea pentru sumele donate de credinciosii bisericilor. In ciuda eforturilor de a obtine sprijin in Parlamentul Romaniei si a interventiilor repetate facute de Presedintele Cultului, acest demers nu a primit nici un raspuns de la Guvernele care au fost abordate.

7. Finantarile primite de biserici de la stat au fost oferite pana in prezent prin: Primarii locale, Consilii judetene sau Guvern, in functie de situate. Aceste finantari au avut ca destinatie: cheltuielile scolilor si liceelor baptiste, subventii pentru orfelinate, gradinite si centre de zi, donatii pentru reparatii de cladiri de biserici, amenajari de curti, parcari, iluminat public. In prezent exista si multe cladiri ale bisericilor care se afla pe terenuri concesionate de la stat pe baza unui contract pe o perioada de timp. Desi in scrisoarea deschisa adresata bisericilor este prezentata o pozitie impotriva acceptarii banilor de la stat Liceul Baptist din Oradea (ca si celelalte licee si scoli baptiste din tara) este finantat cu bani de la stat.

8. Referatele prezentate la Consiliul Uniunii de la Timisoara, la care face referire scrisoarea deschisa, au fost solicitate de conducerea de atunci a Cultului si nu au venit din initiativa proprie a persoanelor mentionate. La fel ca si cazul dezbaterii problemei divortului au fost cerute referate doctrinare care sa reprezinte pozitii diferite pentru ca membrii Consiliului sa poate dezbate tematica respectiva.

9. Consiliului Uniunii, in sedinta tinuta la biserica Maranata din Arad in anul 2008, a decis ca membrii Consiliului sa nu dezbata agenda de discutii a Consiliului in afara sedintelor acestuia. Potrivit Statului Cultului, sedintele Consiliului Uniunii au loc in cadrul unor intalnirii a membrilor acestuia si nu pe internet. Pentru a putea exprima opinii in cadrul acestor sedinte, membrii Consiliului trebuie sa participe la intalnirile convocate.

Membrii Consiliului Uniunii sunt pastori cu experienta si maturitate spirituala, alesi de biserici ca sa le reprezinte. Ei s-au aplecat o zi intreaga asupra acestei probleme, discutand si argumentand diferite puncte de vedere dupa care au decis prin vot, potrivit Statutului, care este pozitia oficiala a Consiliului Uniunii Baptiste din Romania.

Conducerea Cultului Crestin Baptist doreste tuturor credinciosilor crestini un An Nou binecuvantat si inchinat slujirii Mantuitorului nostru Isus Hristos.

Știre preluată de pe www.crestinulazi.ro
Una este...
... sa fii supus dregatoriilor si alta este sa accepti banutzi de la ei... nu va ajunge ce a ajuns "biserica ortodoxa" ...?...vreti sa jucati cum va canta ei?... dar mamona e tare in cei firesti.Problema este ca satan isi strecoara cu multa abilitate slugile , mascate in neprihaniti... si este foarte greu sa ai deosebesti cand vb cu ei... trebuie sa ai Duhul Sfant si darul deosebirii duhurilor ca sa fii sigur cu cine ai de-a face....si mai este o posibilitate sa ai descoperi: scot intotdeauna versetele din context...ca sa sprijine ideile lor...cum pune mana satan pe tine?... SIMPLU : te face sa iubesti si sa doresti confortul , sa iubesti pamantul si lucrurile din aceasta lume...iar caderea vine de la sine.

TATAL si DOMNUL Isus sa ne ajute sa privim tinta la El deosebind Scriptura de pretextele altora.
Adăugat în 05/01/2010
drgi frati, cu privire la mica mare disputa care s-a creat la sfarsitul anului intre frati din conducerea uniunii baptiste si fr. pastor Paul Negrut parerea mea este ;
oricine dintre noi poate face ca un text din biblie sa zica ceea ce imi doresc sa aud.
partea cu supunerea fata de autoritati prezentata de conducerea uniunii este pusa exact cu acest scop. da, Domnul ne invata sa fim suspusi stapanirilor, dar pana la un anumit punct si nu in orice conditii. sarpele nu i-a prezentat evei partea negativa daca va manca din fructul oprit, ci doar cea pozitiva.suntem in ultimile zile caci Diavolul si pe cei alesi cauta sa-i insele. Domnul sa ne ajute sa veghem cu atentie la directia in care mergem ca si crestini. deci biserica TREBUIE sa caute sa fie cat mai separata de stat.dar supusa statului pana nu se calca principiile Scripturii.
Adăugat în 05/01/2010
comentariu la materialul prezentat
DRAGI FRATI SI SURORI IN DOMNUL,

Mă alătur şi eu celor care au ceva de spus, ca o opinie referitoare la materialul prezentat mai sus.

Ca şi opiniile de mai sus şi în lumina Cuvântului lui Dumnezeu, sunt de acord că trebuie să ne supunem stăpânirilor şi dregătoriilor , pt. că ele nu sunt şi nu există la întâmplare, ci sunt instituite de Creatorul Universului care este Dumnezeui Tatăl, Creatorul Atotputernic, dar, aşa cum s-a arătat de antecomentatorii mei de mai-nainte,trebuie să veghem şi să ne rugăm ca Dumnezeu să ne dea multă înţelepciune şi mai ales puterea şi lumina Sa ca să putem ştii până unde trebuie să mergem cu această supunere faţă de Cezar, adică de Stat.
Scumpi Fraţi şi surori într-u Domnul Haideţi să ne unim în rugăciune acolo unde ne aflăm,pt. ca toţi cei aleşi implicaţi în acest subiect şi în alte cauze care încă nu ni s-au descoperit,să nu fie şi să nu se lase înşelaţi de Satana, care caută prin a Sale şiretlicuri uşa,poarta prin care să pătrundă şi să distrugă ceea ce Dumnezeu caută să clădească şi să zidească în vieţile lor şi ale noastre.
Domnul să ne ajute,să ne păstreze şi să ne ţină echipaţi cu armura pe care El ne-o pune la dispoziţie,în dar şi fără plată,adică să ne echipăm cu Coiful Mântuirii,Platoşa Neprihănirii,să ne încingem cu Adevărul Scripturii,să purtîm Încălţările Râvnei Evangheliei,să ţinem în mâinile noastre Scutul Credinţei,cu care să ne apărăm de toate săgeţile arzătoare ale Celui Rău şi Sabia Cuvântului cu ajutorul căreia să tăiem din rădăcină tot ceea ce este rău si care nu este după Voia Domnului nostru !
În El şi numai în El să ne păstrăm încrederea,şi să ne întărim Credinţa acum şi în vecii vecilor, a Lui si numai a LUI să fie Slava,Cinstea şi Onoarea :

A M I N !
Adăugat în 23/01/2010
Fratilor, nu inteleg de ce sunteti asa impotriva a primi subventii de la stat. Asa cum s-a zis si in acest articol "atat timp cat ajutorul oferit de stat nu este conditionat si nu duce la o subjugare a bisericilor la interesele statului" mi se pare ok. Poate fi luat ca orice alta donatie in lucrarea Domnului. Se pare ca aici si Conducerea Cultului Baptist si fratele Paul Negrut au...exagerat un pic.
CCB a scos putin textul din context cu versetele pe care le-a adus pentru sustinerea ideii de supunere catre stat.
Iar fratele Paul Negrut, in loc sa vina cu o astfel de scrisoare putea sa discute cu cei din Conducere lucrurile acestea si apoi, impreuna cu conducerea, sa se comunice lucrurile cu care nu s-au pus de acord. Gestul lui va avea un impact negativ atat asupra imaginii sale ca pastor dar si asupra CCB.
Este destul de neplacut sa se ajunga la astfel de lucruri. Suntem cu totii frati si ar trebui sa ne rezolvam problemele, nu sa ne atacam.
Iar mie mi se pare ca tocmai a avut loc un atac.
Sa ne rugam Domnului sa ne dea intelepciune sa luam deciziile corecte si sa fim asa cum zice scriptura: o singura biserica, un singur trup.
Toate cele bune si multe binecuvintari
Adăugat în 15/03/2010 de visarex
ma intreb si eu?! care este scopul?
Daca tot se pune problema de a primi acesti banii gratis cu scopul de a renova bisericile (asa zic ai nostri reprezentanti), sa stiti ca sunt de acord dar trebuie privit in urma noastra si daca veti privi ce sa intamplat cand au venit Comunistii la putere in Romania vti vedea ca au fost `prieteni`` cu toti si au dat cu bani pe unde au putut ,dar dupa aceea in timp sa dovedit planul lor dracesc de a se impotrivi legi lui Dumnezeu si de a isi ``RECUPERA`` investitia.Diferenta este ca in acest moment partea politica de la noi din tara nu sa unit cu partea religioasa adica cu biserica Ortodoxa (asa cum era pe timpul comunistilor ca si ``POPA`` era securist si stia cine din satul respectiv era crestin )
Sa nu uitati ca noi doar ne-am numit 90la suta un stat crestin dar nu ne-am unit ,adica ce spuneam mai sus,ca partea politica cu partea religioasa ortodoxa nu sa unit ca sa putem sa vedem care este scopul acestor bani si chiar viitorul tarii).
NU stiu daca ma-ti inteles dar in concluzie:cand statul se uneste cu biserica majoritara (ortodoxa) atunci pot sa spun ca este un semn ca prigoana va incepe si daca nu ma credeti veti vedea in timp.
NU stim din partea lor nimic,cu ce scop au dat acesti banii?
Si mai am o intrebare,de ce abia acum au inceput sa se dea bani si la aceste categorii de bisericii? fiindca eu sti-am ca numai Biserica Ortodoxa primea banii din partea Statului!? DUMNEZEU stie mai bine ce se va intampla in treceerea aniilor!. MARANATA!!!!!!!!!!!!!
Adăugat în 10/05/2010
Opțiuni