Cateva ganduri din intalnirea cu fratele Daniel Cristian Florea, fost preot ortodox
M-am bucurat sa am o partasie minunata cu fratele Cristian, ne-am mai intalnit cu o alta ocazie la Biserica Baptista din Portland, insa nu am avut ocazia sa impartasim impreuna gandurile noastre si experienta de credinta.
Am ramas surprins in primul rand de modestia lui Cristian, de simplitatea lui si dorinta ca in toate mesajele lui de-al pune pe Hristos Domnul in centrul propovaduirii sau a marturisirii Lui. Prin acest lucru mi-am dat seama ca este omul lui Dumnezeu si nu cauta nicidecum sa se predice pe sine, ci sa-L predice pe Cel cu care S-a intalnit si i-a dat viata, adica Hristos Domnul.
Venind amandoi din religia ortodoxa, am putut discuta impreuna cateva lucruri in comun, pe care le-am abordat si care ne leaga in marturisirea noastra:
1. Dorinta ca preotii ortodocsi si lumea ortodoxa, sa afle cata neconcordanta exista intre invatatura ortodoxa si invatatura Sfintei Scripturi.
Am putut sa-mi reafirm inca odata, practica si teologia ortodoxa gresita privitoare la preotie, la moaste, la parastase, pomeni, inchinarea la tablouri, proscomidia ectc, care n-are nimic in comun cu Sfanta Scriptura si de fapt este o grava eroare in care oamenii persista din cauza necunostintei sau poate si din cauza ignorarii Adevarului Scriptural.
In sensul acesta preotia Levitica odata cu venirea Domnului s-a sfarsit si preotia lui Hristos nu trece de la unul la altul, astfel ca preotia ortodoxa nu-si are nici un temei Scriptural si este lovita de nulitate.
Evrei 7: 14. Caci este vadit ca Domnul nostru a iesit din Iuda, semintie despre care Moise n-a zis nimic cu privire la preotie. 15. Lucrul acesta se face si mai luminos cand vedem ridicandu-se, dupa asemanarea lui Melhisedec, un alt preot, 16. pus nu prin legea unei porunci pamantesti, ci prin puterea unei vieti nepieritoare. 17. Fiindca iata ce se marturiseste despre El: "Tu esti Preot in veac, dupa randuiala lui Melhisedec". 18. Astfel, pe de o parte, se desfiinteaza aici o porunca de mai inainte, din pricina neputintei si zadarniciei ei - 19. caci Legea n-a facut nimic desavarsit - si, pe de alta, se pune in loc o nadejde mai buna, prin care ne apropiem de Dumnezeu. 20. Si, fiindca lucrul acesta nu s-a facut fara juramant - 21. caci, pe cand levitii se faceau preoti fara juramant, Isus S-a facut Preot prin juramantul Celui ce I-a zis: "Domnul a jurat si nu Se va cai: "Tu esti Preot in veac, dupa randuiala lui Melhisedec" - 22. prin chiar faptul acesta, El S-a facut chezasul unui legamant mai bun. 23. Mai mult, acolo au fost preoti in mare numar, pentru ca moartea ii impiedica sa ramana pururi. 24. Dar El, fiindca ramane "in veac", are o preotie care nu poate trece de la unul la altul. 25. De aceea si poate sa mantuiasca in chip desavarsit pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin El, pentru ca traieste pururi ca sa mijloceasca pentru ei. 26. Si tocmai un astfel de Mare Preot ne trebuia: sfant, nevinovat, fara pata, despartit de pacatosi si inaltat mai presus de ceruri, 27. care n-are nevoie, ca ceilalti mari preoti, sa aduca jertfe in fiecare zi, intai pentru pacatele sale, si apoi pentru pacatele norodului, caci lucrul acesta l-a facut o data pentru totdeauna, cand S-a adus jertfa pe Sine insusi.
Bineinteles ca daca preotia ortodoxa este lovita de nulitate, atunci omul de rand poate avea intrare directa la Tatal, prin Hristos Domnul, Marele nostru Preot si Mijlocitor.
De aici, bineinteles ca tot “hocus pocusul” preotului ortodox cu privire la proscomidia, transformarea painii si vinului in trup si sange, rastignirea din nou in altar a Domnului Hristos, marturisirea pacatelor ectc, nu-si are relevanta si nici suport biblic, toata practica aceasta este lovita de nulitate.
Astfel lucrarea fratelui de ducerea Evangheliei si a Adevarului biblic printre preotii si enoriasii ortodocsi este o lucrare binecuvantata de Dumnezeu, este chemarea lui Dumnezeu pentru fratele Cristian si merita sprijinita de bisericile noastre neoprotestante.
2. Nevoia in lumea neoprotestanta de cunoastere a ortodoxiei in scop apologetic si evanghelistic.
Amandoi am ajuns la concluzia ca in bisericile noastre se cunoaste prea putin despre ortodoxie, despre practica si invatatura gresita din biserica ortodoxa, astfel ca foarte multi chiar daca ar dori sa faca misiune si evanghelizare nu stiu cum sa abordeze lumea ortodoxa.
Mai mult curentul ecumenist care a cuprins multe biserici neoprotestante, este o adevarata piedica in evanghelizarea si misiunea neoprotestanta de-a duce Evanghelia pana la marginile pamantului. Intr-o asemenea circumstanta noi care venim din lumea ortodoxa, suntem priviti ca si gresiti in modul de abordare al lumii ortodoxe, prin aceasta bineinteles ca nu se are in vedere Evanghelizarea, ci ecumenismul si implicit alte scopuri care nu au nimic de-a face cu Imparatia lui Dumnezeu si Neprihanirea ceruta de Domnul Hristos.
Bineinteles ca influentele misticismului care predomina in asceza si practica ortodoxa, acum bat puternic si patrund si in bisericile neoprotestante conservatoare, asa ca o necunoastere a ortodoxiei in scop apologetic, este de fapt o cursa pentru lumea neoprotestanta.
Mai ales pentru bisericile neoprotestante din Romania, o cunoastere a teologiei si invataturii ortodoxe, inseamna o buna abordare si eficienta in lucrarea de misiune si evanghelizare a spatiului ortodox, asta cu scopul de-ai aduce pe oameni la relatia personala cu Hristos Domnul si la Adevarul Scriptural, Cuvantul viu al lui Dumnezeu care este puterea de mantuire a celui care crede.
3. Nevoia de sprijin a lucrarii unor oameni ca fratele Cristian, atat financiar, cat si spiritual.
Daca am intelege fiecare din noi ca marile treziri au fost facute in sanul Bisericilor istorice prin preoti convertiti, asa ca Martin Luther in Biserica romano-catolica in Europa sau in Biserica ortodoxa romana: Dumitru Cornilescu, Tudor Popescu sau Iosif Trifa, chiar si astazi Dumnezeu poate lucra la trezirea bisericii ortodoxe romane sau a altor biserici istorice din Europa.
Sigur ca in directia aceasta rolul principal il are Dumnezeu, Dumnezeu care insa se foloseste de oameni chemati pentru o astfel de lucrare.
Bine ar fi ca in aceste vremuri lucratorii si bisericile neoprotestante, sa inteleaga bine chemarea unor astfel de oameni, precum Daniel Cristian Florea, la o lucrare importanta in mijlocul preotilor ortodocsi si a bisericii ortodoxe din Romania.
Unul crescut in religia ortodoxa sau hirotonisit ca preot in Biserica ortodoxa, poate cunoaste cel mai bine sau poate fi folosit de Dumnezeu cel mai bine, pentru aducerea altor preoti sau a altor ortodocsi, la o relatie personala cu Domnul, la o intoarcere la Adevarul Biblic care poate da Mantuire si Viata vesnica celui care crede.
Am ramas profund impresionat de intalnirea cu fratele meu Daniel Cristian Florea, de maturitatea cu care si-a inteles menirea si chemarea facuta lui de Dumnezeu, de modul cum si-a pus viata pe altarul credintei. Indiferent de piedicile cu care se confrunta din partea celor care nu-i inteleg lucrarea, fratele este bine incredintat ca Domnul ii va da biruinta si Asociatia Internationala a Preotilor Convertiti va fi o unealta prin care Dumnezeu va lucra la mantuirea multor suflete din Romania, Europa si din alte parti ale pamantului.
Ma rog ca Dumnezeu sa ne ajute pe fiecare din noi, cei care L-am cunoscut pe Domnul si am fost mantuiti de El, sa putem fi un sprijin pentru fratii nostri, sa incurajam si pe altii ca in vremuri ca acestea sa fim veghetori, veghetori si prin a duce Evanghelia pana la marginile pamantului, ajutand pe oameni ca si Cristian si Asociatia Preotilor Convertiti.
Un fost ortodox salvat de Hristos Domnul,
Simion Ioanas