Domnul Isus să fie lăudat pentru tot ceea ce a făcut în vieţile noastre până în prezent! Fie că strădania noastră a tuturor să aducă rod pentru Împărăţia Cerurilor.
Ne aflăm în Anglia la Gloucester când vă scriem aceste rânduri. Ne-am acomodat destul de repede. Copiii se joacă cu alţi copii de diferite naţionalităţi: nemţi, finlandezi, englezi, armeni. Am avut ocazia până acum să învăţăm foarte multe lucruri complet noi despre popoare, culturi, limbi şi oameni. Materia este destul de condensată, dar structurată într-un mod interesant. Învăţăm în fiecare zi să scriem şi să citim în Alfabetul Fonetic Internaţional. Am învăţat, de exemplu, că există definite cel puţin 25 de vocale distincte pe care le putem rosti şi exprima în scris, dar dintre acestea, limba romană foloseşte doar şapte sau opt. Cu procesul de învăţare a consoanelor a fost puţin mai dificil.
Majoritatea limbilor din zonele în care este cel mai posibil ca să slujim, folosesc seturi de consoane care nu sunt incluse în limba română. Profesorii noştri ne-au predat în ultimele săptămâni un set complet de aproximativ 74 de consoane principale la care se adaugă şi construcţii de tip diftong. Am avut ocazia să învăţăm şi să repetăm toate tipurile de click-uri pe care le folosesc popoarele din Botswana şi ne-am adus aminte de Ruben şi Maria care au slujit acolo la poporul !xun.
Suntem aici înconjuraţi de profesori care au slujit sau slujesc în prezent ca misionari. Doi dintre actualii noştri colegi au slujit deja în Papua Noua Guinee. Avem astfel ocazia să îi întrebăm multe lucruri despre limba, obiceiurile şi oamenii de acolo. În prezent, aproape jumătate de clasă se pregăteşte să meargă în PNG, aşa că cel mai probabil o să avem ocazia să ne întâlnim acolo cu o parte dintre ei, dacă Domnul îngăduie.